Status MŚP - prawidłowa weryfikacja statusu małego oraz średniego przedsiębiorstwa z uwzględnieniem polskich i zagranicznych rejestrów
Szkolenie 1-dniowe
Szkolenie dotyczące statusu MŚP obejmuje m.in. zagadnienia: powiązania osobowe oraz gospodarcze pomiędzy przedsiębiorstwami, powiązania za pośrednictwem osób fizycznych, status przedsiębiorstwa w kontekście nieoczywistych przypadków prowadzenia działalności gospodarczej, ocena statusu przedsiębiorstwa.
Opis szkolenia
Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa przybierają wiele różnych form, jednak w dzisiejszym otoczeniu biznesowym mają często ścisłe powiązania finansowe, gospodarcze lub administracyjne z innymi przedsiębiorstwami. Relacje te sprawiają, że czasami trudno precyzyjnie wyznaczyć granicę między MŚP a większym przedsiębiorstwem. Szkolenie pomoże w ocenie tych kwestii w praktyce.
Cel szkolenia:
Przygotowanie uczestników do ustalania oraz weryfikacji statusu mikro-, małego i średniego przedsiębiorstwa, tak aby po zakończeniu szkolenia uczestnik posiadał wiedzę i umiejętności niezbędne do praktycznego stosowania definicji MŚP.
Korzyści dla uczestników:
Szkolenie stanowi praktyczne narzędzie pomagające w samodzielnym określeniu statusu MŚP - tak, aby mieć możliwość uzyskania pełnego wsparcia ze środków publicznych.
Szkolenie wskazuje sposoby i przygotowuje uczestników do pracy przy rozpatrywaniu indywidualnych przypadków.
Uczestnicy szkolenia uzyskają wiedzę dotyczącą następujących zagadnień:
- zdefiniowanie rynków właściwych i pokrewnych – stosowane kryteria,
- ustalanie wielkości przedsiębiorstwa w kontekście zróżnicowanych form prawnych: fundacje, stowarzyszenia, spółdzielnie itp.,
- określanie powiązań oraz wskazówki, z jakich dokumentów można korzystać w czasie weryfikacji, aby potwierdzić status MŚP,
- powiązania zagraniczne - dokumenty, o jakie należy prosić przy weryfikacji, co w przypadku dalszych powiązań,
- powiązania gospodarcze - jak badać, czy są takie powiązania i jakie kryteria stosować, aby je stwierdzić.
Adresaci szkolenia:
Instytucje Zarządzające/Pośredniczące Programami Operacyjnymi, Przedsiębiorcy.
Metody prowadzenia zajęć:
prezentacja multimedialna, ćwiczenia, dyskusja.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Definicje przedsiębiorstwa w prawie o przepisach odnoszących się do pomocy publicznej
- Relacja art. 7 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców w odniesieniu do Załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 r.
- Określanie statusu przedsiębiorstwa – kryteria mikroprzedsiębiorstwa, małego oraz średniego przedsiębiorstwa: zasady określania danych finansowych, zasady ustalania liczby personelu
- Przedsiębiorstwa samodzielne, powiązane i partnerskie
- Zasady dodawania danych o zatrudnieniu i odpowiednich danych finansowych przedsiębiorstw powiązanych i partnerskich
- Powiązania kapitałowe, osobowe oraz gospodarcze, w tym pomiędzy podmiotami zarejestrowanymi w różnych państwach
- Utrata oraz uzyskanie statusu MŚP po wyroku z dnia 9 września 2020 r. w sprawie T-745/17 Kerkosand
- Definiowanie rynku właściwego i rynku pokrewnego – rola PKD
- Ustalenie statusu przedsiębiorstwa w przypadku różnych podmiotów: fundacji, stowarzyszeń, spółdzielni, spółek osobowych i kapitałowych oraz osób fizycznych
- Postępowanie w odniesieniu do nowopowstałych przedsiębiorstw, w tym zakładanych przez inne przedsiębiorstwa
- Małe spółki o średniej kapitalizacji oraz spółki o średniej kapitalizacji w rozumieniu rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 r.
- Sposoby i źródła weryfikacji danych dotyczących wielkości przedsiębiorstwa, dokumenty oraz rejestry pomocne w ocenie powiązań Zagraniczne rejestry handlowe oraz rejestry beneficjentów rzeczywistych
- Interpretacje Komisji Europejskiej, UOKiK oraz wyroki sądów w sprawach związanych ze statusem MŚP
- Warsztaty praktyczne z uczestnikami – badanie statusu MŚP na podstawie rzeczywistych przykładów
- Sesja pytań i odpowiedzi
Wykładowca
Ekspert z zakresu pomocy publicznej z kilkuletnim doświadczeniem w pracy w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W latach 2006-2008 Dyrektor Działu Pomocy Publicznej w Grupie Doradczej Sienna Sp. z o.o. Obecnie samodzielny ekspert w zakresie pomocy publicznej. Przygotowywał opinie i analizy, m.in. bazując na orzecznictwie europejskim i decyzjach Komisji Europejskiej. Prowadzi szkolenia oraz usługi z doradztwa z zakresu pomocy publicznej udzielanej przy Regionalnych Programach Operacyjnych, PO KL, PO IŚ, PO IG, Norweskim Mechanizmie Finansowym, Inicjatywie JEREMIE oraz JESSICA, a także krajowych instrumentów wsparcia.
Miejsce
Miejsce realizacji szkolenia wskazane jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane ONLINE, stacjonarnie (w sali szkoleniowej) lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy. Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
- Współpracujemy z 4 hotelami.
- W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
- Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
- Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem