Rejestr umów - nowe obowiązki w sektorze finansów publicznych. Realizacja obligatoryjnych czynności w ujęciu praktycznym
Szkolenie 1-dniowe
Szkolenie z rejestru umów obejmuje m.in. zagadnienia: zakres umów objętych obowiązkiem wprowadzania do rejestru, od jakiej wartości określono nowe obowiązki raportowania umów, forma rejestru, jakie informacje powinny znaleźć się rejestrze, wyłączenia z obowiązku wprowadzania do rejestru, sankcje i za nieposiadanie bądź niewłaściwe prowadzenie rejestru.
Opis szkolenia
Na 1 stycznia 2026 roku zostało przesunięte wdrożenie centralnego rejestru umów.
Przepisy, poza datą wejścia w życie, nie zmieniły się - już teraz zatem warto się przygotować do prawidłowego wdrożenia obowiązku ewidencji umów.
W ustawie z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2054 oraz z 2022 r. poz. 1265) w art. 15 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „2) art. 6 i art. 14a, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2026 r.”
Oznacza to, że ostatecznie wydłużono termin wejścia w życie zmian wprowadzanych w ustawie z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, polegających na udostępnianiu umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych (w ramach realizacji zasady jawności gospodarowania środkami publicznymi).
Cele szkolenia:
- Prezentacja problematyki dotyczącej rejestru umów jako nowego obowiązku w jednostkach sektora finansów publicznych
- Omówienie zasad prowadzenia rejestru oraz rekomendacje audytora
- Analiza problemów interpretacyjnych w zakresie technicznych i merytorycznych aspektów wprowadzania umów do rejestru
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- Udział w szkoleniu pozwoli na zapoznanie się z nowo wprowadzonymi przepisami w sposób ułatwiający poprawną realizację nowego obowiązku
- Postaramy się wyjaśnić wątpliwości i odpowiedzieć na pytania oraz udzielić niezbędnych wskazówek
- W trakcie części warsztatowej uczestnicy przećwiczą prawidłowe wypełnianie rejestru umów
Grupa docelowa:
Wszyscy pracownicy jednostek sektora finansów publicznych, którzy są odpowiedzialni za realizację nowego obowiązku związanego z rejestrem umów.
Metody prowadzenia zajęć:
Wykład, ćwiczenia w wypełnianiu rejestru umów, odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Wnikliwa analiza nowych przepisów
- Podstawa prawna prowadzenia rejestru umów
- Zakres wartościowy umów wedle nowego przepisu
- Zakres podmiotowy nowego przepisu – czyli kto jest objęty obowiązkiem prowadzenia rejestru
- Zasada jawności i jej realizacja
- Jakie umowy powinny być ewidencjonowane w rejestrze umów – przykład
- Wyłączenia z obowiązku wprowadzania do rejestru określonych umów
- Jakie informacje powinny być odnotowywane w rejestrze umów
- Kto jest odpowiedzialny za wprowadzanie danych do rejestru umów
- Egzekwowanie odpowiedzialności i kary
- Od kiedy obowiązują określone przepisy dotyczące rejestr umów
- Problemy z interpretacją nowych przepisów
- Ćwiczenia w wypełnianiu rejestru umów
- Podsumowanie, pytania, dyskusja
Wykładowca
Ekspert zamówień publicznych z wieloletnim doświadczeniem. Wykładowca, doradca, praktyk w zakresie kontroli i audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Współpracuje z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami.
- Od 2002 roku prowadzi szkolenia z zakresu zamówień publicznych i audytu dla różnych podmiotów – tylko w ostatnich latach kilka tysięcy godzin szkoleniowych potwierdzonych referencjami. Uzyskała Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX.
- Od 2004 roku Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.
- Od 2007 reprezentuje strony jako pełnomocnik przed Krajową Izbą Odwoławczą.
- W latach 2004-2007 arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
- Certyfikowany Audytor wewnętrzny (zaświadczenie Ministra Finansów oraz Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej).
- Kierownik i wykładowca zaprojektowanych przez siebie studiów podyplomowych o tematyce zamówień publicznych oraz innych kierunków studiów, m.in. na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Jagiellońskim.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy. Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
-
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok przycisku ZAPISZ SIĘ.
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Dla szkoleń realizowanych hybrydowo w terminach od kwietnia 2024 r. obowiązują różne ceny w zależności od formy udziału w szkoleniu.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
- Współpracujemy z 4 hotelami.
- W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
- Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
- Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem