Komunikacja wewnętrzna w firmie i w urzędzie. Profesjonalna ścieżka komunikacji wewnętrznej w organizacji
Na szkoleniu omówimy następujące zagadnienia: co to jest komunikacja wewnętrzna, jak budować komunikaty wewnętrzne, narzędzia komunikacji wewnętrznej, jak tworzyć angażujące komunikaty, kultura dialogu, ścieżka komunikacji wewnętrznej, tworzenie infografik, komunikowanie sytuacji trudnych, KPI w komunikacji wewnętrznej.
Opis szkolenia
Komunikacja wewnętrzna jest przekazywaniem informacji wewnątrz organizacji. Od jej efektywności zależy skuteczność wielu procesów w firmie. Zapraszamy na szkolenie, które wyposaży uczestników w wiedzę i umiejętności, które zaprocentują poprawą obiegu informacji wewnątrz organizacji.
Celem szkolenia jest:
Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy, czym jest komunikacja wewnętrzna oraz praktycznych umiejętności stosowania tego narzędzia.
Korzyści ze szkolenia:
- sprawne wykonywanie swoich obowiązków zawodowych,
- większa efektywność organizacji dzięki skutecznej komunikacji wewnętrznej.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- głównych cechach skutecznej komunikacji wewnętrznej,
- roli przeszkód komunikacyjnych i sposobach ich redukowania,
- projektowaniu i redagowaniu angażujących infografik,
- barierach i szumach komunikacyjnych oraz sposobach ich minimalizowania.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- planowania skutecznej komunikacji wewnętrznej w organizacji,
- formułowania jasnych i spójnych komunikatów,
- definiowania i systematyzowania kompetencji osób posługujących się komunikacją wewnętrzną.
Adresaci szkolenia:
- przedstawiciele działów HR odpowiedzialnych za komunikację i komunikowanie procesów biznesowych,
- specjaliści i kierownicy, którzy odpowiadają w organizacji za proces komunikacji wewnętrznej,
- specjaliści i eksperci działający w obszarze employer brandingu,
- każdy, kto może w przyszłości w organizacji zacząć zajmować się procesami komunikacji wewnętrznej,
- pasjonaci komunikacji pragnący rozszerzyć swoją wiedzę na ten temat
Metody pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy. Uczestnicy omawiają i rozwiązują case’y biznesowe z praktyki swojej organizacji. Dzięki temu wychodzą ze szkolenia z gotowymi rozwiązaniami i mogą je natychmiast wdrożyć w swoich organizacjach.
Program
DZIEŃ 1
Cześć I: Wiedzieć, z czym mam do czynienia. Czym jest, a czym nie jest komunikacja wewnętrzna w organizacji.
- Zdefiniujesz rolę i wagę komunikacji wewnętrznej w organizacji.
- Rozpoznasz cele, którym służy, a którym nie służy i jakie w związku z tym powinna mieć cechy, jakimi kanałami.
- Rozpoznasz, na jakie obszary ma wpływ komunikacja wewnętrzna.
- Nazwiesz i usystematyzujesz kompetencje osób posługujących się tym narzędziem.
Cześć II: Wyzwaniem jest spójność i jasny odbiór komunikatu.
- Zdefiniujesz pojęcie szumów komunikacyjnych i dowiesz się, jaki im przeciwdziałać.
- Dowiesz się, czemu służy kultura dialogu i co zrobić, by była ona spójna.
Cześć III: Zaplanować skutek. Co sprawia, że komunikacja jest skuteczna.
- Dowiesz się, jakie są cechy skutecznej komunikacji.
- Zdefiniujesz oczekiwania odbiorców komunikacji wewnętrznej.
- Dobierzesz narzędzia w postaci kanałów i wyznaczysz cel, jaki chcesz osiągnąć.
- Stworzysz i zaplanujesz ścieżkę komunikacji wewnętrznej w organizacji.
Cześć IV: Żeby chcieli Cię usłyszeć, zrozumieć i odpowiedzieć.
- Dowiesz się, dlaczego treści, które komunikujesz powinny być angażujące, jak je stworzyć i jaką masz z tego korzyść.
- Zaprojektujesz treści według zasad służących projektowaniu i redagowaniu angażujących infografik.
DZIEŃ 2
Cześć I: Zarządzający: jak powie, tak będzie!
- Zdefiniujesz kompetencje komunikacyjne kadry zarządzającej.
- Dowiesz się, dlaczego tak ważne jest, by je budować, rewidować i wzmacniać.
Część II: Komunikacja angażującego lidera
- Poznasz odpowiedź na pytanie, jak komunikuje angażujący lider.
- Dowiesz się, dlaczego ważne jest, by komunikować według standardów oraz jak je zdiagnozować i przygotować.
- Poznasz bariery komunikacyjne i dowiesz się, co zrobić, by minimalizować ich występowanie.
- Przyswoisz dobre praktyki komunikacji liderskiej.
Cześć III: Nie kopać studni, gdy płonie las.
- Dowiesz się, dlaczego właściwe komunikowanie sytuacji trudnych jest istotne.
- Poznasz odpowiedź na pytanie, jak komunikować sytuacje, które są trudne dla pracowników.
Część IV: Zmierzmy się z tym.
- Uzyskasz wiedzę, czym są KPI w komunikacji.
- Zdefiniujesz główne KPI dla komunikacji w swojej organizacji.
- Dowiesz się jak je badać i optymalizować.
Wykładowca
Certyfikowany trener Moderatora, jednej z czołowych polskich Szkół Trenerów Biznesu, Certyfikowany Trener New World Kirkpatrick Model/ Bronze Level. Członek Klubu Trenerów Biznesu.
Studiowała w Niemczech i Polsce.
Swoje doświadczenie zdobyła pracując między innymi w Performance Media i Kazar jako trener wewnętrzny oraz doradca kadry zarządzającej. Jako niezależny konsultant pracowała z między innymi z zespołami Polpharma Biologics, Arvato, DZ Bank, Emed oraz Managerami kadry zarządzającej oraz CFO.
W ramach szkoleń otwartych przeszkoliła ponad 200 praktyków. Specjalizuje się w tematach dotyczących obsługi klienta, podnoszenia efektywności zespołów, delegowania zadań, feedbacku, autoprezentacji, podnoszenia standardów komunikacji, asertywności menedżera.
Miejsce
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
1290,00 zł + 23% VAT = 1586,70 zł brutto
1290,00 zł + VAT zw = 1290,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
W przypadku zgłoszenia więcej niż jednej osoby, cena netto ulega obniżeniu o 5% i wynosi: 1225,50 zł netto + VAT (23% lub zw)
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:
Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 179 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 204 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 250 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 287 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Golden Tulip**** - wkrótce otwarcie hotelu po remoncie
Parking hotelowy płatny dodatkowo - 60 zł za dobę