On the job training - trening na stanowisku pracy
Trening na stanowisku pracy to cykl indywidualnych spotkań z trenerem, który analizuje pracę uczestnika, a następnie na podstawie obserwacji przeprowadza działania rozwojowe zwiększające efektywność pracy.
Szkolenie realizowane na zamówienie. W przypadku zainteresowania, prosimy o kontakt. Program szkolenia, forma, miejsce, termin - zostaną dostosowane do potrzeb odbiorcy.
Opis szkolenia
Co to jest on the job training?
On the job training to trening na stanowisku pracy. Pozwala na wypracowanie wspólnie z trenerem-praktykiem pożądanych umiejętności z jednoczesnym wdrożeniem ich w codzienną pracę (m.in. rozmowy handlowe, spotkania biznesowe, zarządzanie sprzedażą).
On the job training umożliwia:
- wykorzystanie predyspozycji, doświadczenia, wiedzy oraz innych zasobów uczestnika,
- nadanie kierunku rozwoju kompetencji,
- skuteczne wyznaczanie i osiąganie celów indywidualnych uczestnika oraz biznesowych organizacji.
Kiedy wybrać on the job training?
- Jeśli chcesz rozwinąć swoje kompetencje z zakresu komunikacji biznesowej, zarządzania sobą i swoimi emocjami, rozmowy handlowej, zarządzania zespołem sprzedażowym oraz szybko i skutecznie wprowadzić zmiany w swoich działaniach.
- Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność swoich działań sprzedażowych.
- Jeśli zależy Ci na poprawie efektywności i wydajności swojej pracy.
- Jeśli chcesz pokonać swoje trudności, sprostać wyzwaniom, przemodelować swoje przekonania i zyskać pewność siebie.
- Jeśli czujesz, że „walisz głową w mur” i nie widzisz nowych rozwiązań,
- Jeśli pomimo stałego rozwoju wciąż wracasz do starych schematów, które nie przynoszą Ci korzyści.
- Jeśli za Twoim zaangażowaniem nie idą lepsze wyniki lub jesteś w sprzedażowym kryzysie.
Dzięki indywidualnej współpracy i partnerskiej relacji opartej na zaufaniu, trener jest w stanie zdiagnozować potrzeby rozwojowe uczestnika, jego potencjał, mocne strony i zasoby, a także niesprzyjające przekonania i nawyki, wyzwania i trudności oraz obszary do dalszej pracy.
Trener stymuluje uczestnika do odkrywania nowych rozwiązań, co powoduje, że uczestnik wyciąga trafne wnioski, ma wysoki poziom motywacji wewnętrznej do natychmiastowego wdrażania wypracowanych rozwiązań w czasie rzeczywistym. Uczestnik podczas treningu realizuje jasno określone cele, podnosząc tym samym konkretne umiejętności, co bezpośrednio przekłada się na efektywność jego pracy.
Dla kogo on the job training?
- dla osób pracujących w działach handlowych i działach obsługi klienta, którzy mają stały bezpośredni lub telefoniczny kontakt z klientem.
- dla przedsiębiorców, którzy sami aktywnie pozyskują klientów lub prowadzą swój zespół sprzedażowy.
- dla managerów, którzy zarządzają sprzedażą oraz wspierają swój zespół w codziennej pracy i ukierunkowują działania członków swojego zespołu.
- dla trenerów i coachów, którzy dbają o proces rozwoju pracowników w dziale handlowym lub dziale obsługi klienta.
Program
Przebieg współpracy podczas on the job training:
Cykl obejmuje 6-8 spotkań, trwających 1,5-3 h.
- Przeprowadzenie badania kompetencji oraz potrzeb rozwojowych uczestnika poprzez obserwację codziennych działań i obowiązków, podczas pełnego dnia pracy.
- Przygotowanie i omówienie (z uczestnikiem i/lub przełożonym) planu rozwoju dla uczestnika.
Plan uwzględnia jego zasoby oraz trudności w efektywnym realizowaniu wyznaczonych celów, a także mocne i słabe strony oraz zestawienie ich profilem kompetencyjnym na danym stanowisku.
- Treningi indywidualne na stanowisku pracy (on the job training)
Cykliczne spotkania rozwojowe w trakcie wypełniania obowiązków przez uczestnika
PRZYKŁADY: uczestnik przeprowadza rozmowy handlowe przez telefon w obecności trenera, trener zaprasza do realizacji zadań zwiększających umiejętności uczestnika, udziela konstruktywnej i wspierającej informacji zwrotnej wspólnie z uczestnikiem wypracowując nowe rozwiązania.
Działania te bezpośrednio wpływają na rozwój kompetencji pracownika w określonym obszarze.
- Podsumowanie współpracy z określeniem osiągniętych kompetencji oraz wyznaczeniem kierunku dalszej pracy nad rozwojem uczestnika.
Wykładowca
W zależności od szczegółowego tematu i zakresu treningu spośród naszych trenerów wybieramy eksperta, który w najbardziej efektywny sposób będzie mógł odpowiedzieć na twoje potrzeby. Bierzemy pod uwagę, że niektóre problemy wymagają interdyscyplinarnej wiedzy, dlatego zaproponujemy Ci trenera dokładnie znającego interesujące Cię obszary.
Każdy z naszych trenerów to praktyk, posiadający doświadczenie i wiedzę niezbędną do prowadzenia warsztatów i spotkań.
Cena
Cena szkolenia ustalana jest indywidualnie w zależności czasu trwania i innych szczegółów organizacyjnych oraz merytorycznych.
Justyna Żołądziejewska Specjalista ds. Projektów Szkoleniowych tel. 22 770 46 29 kom. 575 570 973 e-mail: justyna.zoladziejewska@jgt.pl
|