Storytelling w sprzedaży - warsztaty
Szkolenie ze storytellingu obejmuje m.in. zagadnienia: jak wykorzystać storytelling w sprzedaży, sprzedaż a emocje, obiekcje klienta, rodzaje storytellingu, jak zwiększyć sprzedaż dzięki storytellingowi, jak tworzyć inspirujące historie, elementy składowe skutecznej historii w sprzedaży.
Szkolenie realizowane na zamówienie. W przypadku zainteresowania, prosimy o kontakt. Program szkolenia, forma, miejsce, termin - zostaną dostosowane do potrzeb odbiorcy.
Opis szkolenia
Storytelling to kreatywna umiejętność opowiadania historii oddziałujących na emocje klienta. To skuteczne narzędzie, które wnosi sprzedaż w organizacji na wyższy poziom i wspiera efektywność rozmów handlowych. Na warsztatach powiemy, jak w praktyczny sposób wykorzystać storytelling w sprzedaży i obsłudze klienta.
Cele szkolenia:
- rozwinięcie zdolności opowiadania historii sprzedażowych,
- umiejętność wplatania ich w rozmowę handlową z sukcesem,
- wykorzystywanie storytellingu do zwiększenia skuteczności sprzedaży.
Korzyści ze szkolenia:
- podniesienie efektywności osiągania celów poprzez kreatywną sprzedaż,
- zwiększenie poziomu sprzedaży,
- BONUS
W ramach szkolenia mają Państwo możliwość skorzystania z indywidualnej, godzinnej konsultacji z trenerem po szkoleniu w dogodnym, ustalonym terminie (do 30 dni po zakończonym szkoleniu). Konsultacja daje możliwość przygotowania się do wykorzystania wiedzy ze szkolenia w pracy z konkretnym klientem i w wybranych sytuacjach, a także dopracowania swoich umiejętności storytelling'owych. Jest to czas, w którym trener poświęca całą uwagę jednemu uczestnikowi. Trener przyjmuje rolę mentora, który – korzystając ze swojego doświadczenia – pomaga zaplanować efektywne działania w zakresie skutecznej sprzedaży z wykorzystaniem storytellingu.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- roli, wpływie i korzyściach ze storytellingu w rozmowie handlowej,
- psychologicznych i neurologicznych aspektach wpływu stroytellingu na wyobraźnię,
- rodzajach storytellingu w procesie sprzedaży,
- dobrych praktykach i najczęściej popełnianych błędach w storytellingu,
- elementach składowych skutecznej historii sprzedażowej,
- procesie budowania autentycznego przekazu i zasadach storytellingu,
- zastosowaniu storytellingu na każdym etapie rozmowy handlowej,
- tworzeniu inspirujących historii sprzedażowych.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- skutecznego tworzenia i swobodnego posługiwania się storytellingiem w rozmowie handlowej,
- wywierania wpływu na klienta poprzez dobrze opowiedzianą historię sprzedażową,
- wzbudzenia zaufania ze strony klienta i wywołania efektu synergii w procesie sprzedaży,
- wpływania na emocje i rozwiewania wątpliwości klienta,
- zwizualizowania i dopasowania do sytuacji klienta konsekwencji związanych z brakiem działania i wartości wynikających z rozwiązania problemu klienta,
- prezentowania rozwiązania i zarządzania obiekcjami za pomocą historii sprzedażowej.
Adresaci szkolenia:
- osoby, które mają bezpośredni kontakt z klientem i/lub zajmują się obsługą klienta biznesowego i indywidualnego,
- pracownicy rozpoczynający swoją przygodę ze sprzedażą,
- doświadczeni sprzedawcy i handlowcy,
- właściciele firm oferujących usługi lub produkty,
- osoby, które chcą pozyskać klientów do współpracy.
Metody szkoleniowe:
case study, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusja, edukacja, wykład interaktywny, techniki kreatywne z elementami coachingu grupowego, modelowanie zachowań z elementami mentoringu.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
MODUŁ „0” – Rozpoczęcie szkolenia
- Przywitanie uczestników szkolenia, wzajemne poznanie się
- Przedstawienie agendy i celów szkolenia
- Ustalenie zasad współpracy oraz zebranie oczekiwań uczestników
MODUŁ I – Opowiadanie historii – zarządzanie uwagą i oddziaływanie na emocje
- Psychologiczna koncepcja wpływania na zachowania klienta, o Analizie Transakcyjnej E.Berne’a w odniesieniu do procesu sprzedaży
- Myślenie a zachowanie: o neurobiologicznych aspektach podejmowania decyzji w procesie zakupowym
- Człowiek istota społeczna – uwarunkowania społeczne sprzyjające działaniu historii i ich rola w procesie sprzedaży
MODUŁ III – Storytelling sprzedażowy – budowanie wizji zakupowej
- Model, rodzaje i rola storytellingu – kiedy i komu służy storytelling w procesie sprzedaży i procesie zakupowym
- Fakty i mity – zasady budowania angażujących historii w sprzedaży
- Bohater w podróży – współtworzenie wizji zakupowej klienta w praktyce
- Dlaczego storytelling nie działa, czyli najczęstsze błędy podczas tworzenia i opowiadania historii sprzedażowych
MODUŁ IV – Jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o…
- Najczęstsze obiekcje klienta a storytelling
- Co się kryje po drugiej stronie tęczy, czyli o intencjach i interesie klienta
- W odpowiedzi na wątpliwości klienta… budowanie pozycji doradcy biznesowego
MODUŁ V – Spełnianie oczekiwań klientów, czyli budowanie fundamentu pod storytelling
- Podstawowe informacje o kliencie potrzebne do tworzenia inspirujących historii sprzedażowych – opracowanie niezbędnych pytań
- Wykorzystanie emocji w sprzedaży, czyli jak pokazać klientowi konsekwencje
MODUŁ VI – W drodze po sprzedażowego Oscara…
- Tworzenie własnej unikatowej, inspirującej historii sprzedażowej
MODUŁ „Podsumowujący”
- Runda końcowa – pytania, refleksje, mój pierwszy krok
- Ankieta poszkoleniowa
- Rozdanie certyfikatów
Wykładowca
Trener Biznesu z doświadczeniem sprzedażowym, managerskim i rekrutacyjnym. Certyfikowany Life i Business Coach ICF, certyfikowany praktyk Neurolingwistycznego Programowania NLP oraz Porozumienia bez przemocy NVC, dyplomowany Pedagog z specjalizacją nauczycielską .
Specjalizuje się w szkoleniach handlowców w obszarze sprzedaży, efektywnej i asertywnej komunikacji, zarządzaniu sobą w czasie, rozwiązywaniu problemów i kreatywnym generowaniu rozwiązań w trudnych sytuacjach, pracy z nawykami i przekonaniami dla wydajnego wykorzystania potencjału uczestników szkoleń.
Swoje doświadczenie zdobyła przy współpracy między innymi z Krajowym Rejestrem Długów, Kaczmarski Inkasso, S8, Language Solutions for Business, Empik School i Speak Up oraz dzięki projektom dedykowanym operatorom telefonicznym i multimedialnym, firmom ubezpieczeniowym, biurom inżynieryjnym oraz firmom z branży metalowej. Zrealizowała tym samym ponad 2000 godzin szkoleń i warsztatów oraz ponad 1000 godzin indywidualnych spotkań rozwojowych.