alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Asertywność w pracy - praktyczne warsztaty budowania postawy asertywnej

Na warsztacie omówimy następujące zagadnienia: asertywność w pracy, jak być asertywnym,  uległość i agresja, jak wyznaczać swoje granice, jak przestrzegać granic innych osób, jakie są twoje mocne strony, jak reagować na krytykę, jak asertywnie odmawiać, jak asertywnie prosić, jak asertywnie reagować na pochwałę, asertywne delegowanie zadań.

Opis szkolenia

Asertywność to kluczowa kompetencja pozwalająca na stanowcze wyrażanie swoich myśli, poglądów i uczuć, jednocześnie pozostając w szacunku do rozmówców i samego siebie. Dzięki niej jesteśmy mniej podatni na konflikty i manipulacje. Podczas szkolenia poznasz model zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych, także w komunikacji online. Nauczysz się odróżniać zachowania uległe i agresywne od asertywnych.

Cele szkolenia:

  • nauka odróżniania zachowań asertywnych od agresywnych i uległych,
  • poznanie i przećwiczenie modeli zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych,
  • wzmocnienie poczucie własnej wartości i właściwego reagowania na krytykę,
  • nabycie umiejętności wyrażania swojego zdania bez lęku, odmawiania bez poczucia winy, a także łagodnego stopniowania gniewu.

Korzyści ze szkolenia:

  • odzyskanie czasu poświęcanego do tej pory na nieasertywnie przyjmowane zobowiązania,
  • wzrost efektywności w zakresie realizowanych obowiązków,
  • poprawa jakości relacji zawodowych i pozazawodowych,
  • zbudowanie profesjonalnego wizerunku osoby stanowczej, konkretnej, a przy tym sympatycznej.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • podstawowych prawach asertywności,
  • różnicach pomiędzy zachowaniami asertywnymi a uległością i agresją,
  • filarach zachowań asertywnych,
  • przyczynach braku asertywności i sposobach ich usuwania.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • rozpoznawania zachowań asertywnych,
  • korzystania z praw asertywności nawet w najbardziej wymagających sytuacjach zawodowych,
  • wzmacniania swojej skuteczności poprzez pełną szacunku i spójności komunikację,
  • budowania swojej pozycji jako stanowczego acz łagodnego lidera,
  • łagodnego i skutecznego rozwiązywania konfliktów,
  • konstruktywnego reagowania na krytykę, agresję i stopniowania gniewu.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, niezależnie od zajmowanego stanowiska, które są zainteresowane rozwojem umiejętności przyjmowania asertywnej postawy w relacjach ze współpracownikami, klientami, kontrahentami, np. do pracowników obsługi klienta, help desk, członków zespołów, a także do menedżerów i liderów.

Metody szkoleniowe:

Mini wykład prowadzącego, case studies, moderowana dyskusja na forum, ćwiczenia indywidualne i grupowe.

Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.

Program

  1. Poznanie grupy i trenerki, kontrakt  zasady pracy, nazwanie celów szkoleniowych i ram czasowych szkolenia
     
  2. Czym jest, a czym nie jest asertywność
  • czym jest asertywność, różnicowanie z uległością i agresją
  • podstawowe prawa i zasady asertywności
  • czynniki braku asertywności
  1. Moje prawa i asertywna obrona granic osobistych
  • czym są granice osobiste, jak wyznaczać swoje granice oraz poszanowanie dla granic drugiego człowieka
  • lista moich praw co znaczą praktycznie
  • mapa asertywności, diagnoza obszarów, w których zachowujesz postawę asertywną i w których tego nie robisz
  • moje prawa w różnych sytuacjach społecznych i zawodowych
  1. Asertywność a poczucie własnej wartości
  • analiza mocnych stron, wzmacnianie siebie
  • budowanie pozytywnego wizerunku siebie w oparciu o swoje mocne strony
  1. Asertywność w komunikacji w różnych sytuacjach zawodowych
  • łagodny acz stanowczy lider, asertywne delegowanie zadań oraz udzielanie feedbacku – punkt będzie zrealizowany, jeśli wśród uczestników będą osoby pełniące role kierownicze
  • konstruktywne reagowanie na krytykę, asertywna odmowa bez poczucia winy
  • gniew  niechciana emocja versus agresja  nieakceptowalne zachowanie, asertywne stopniowanie gniewu
  1. Asertywność w najbardziej wymagających sytuacjach zawodowych
  • asertywna komunikacja
  • odróżnianie opinii od faktów, asertywna dyskusja
  • asertywne przyjmowanie i wyrażanie pochwały
  • asertywne wyrażanie krytyki i egzekwowanie zmian
  • rozwiązywanie konfliktów na bazie filarów asertywności
  • asertywne wyrażanie próśb i poleceń
  1. Czas na asertywne życzenia, pytania i podsumowanie

Wykładowca

Certyfikowany trener umiejętności osobistych i menedżerskich, psycholog, coach i doradca organizacyjny z osiemnastoletnim doświadczeniem w biznesie.

Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, ukończyła studia podyplomowe. Zdobyła uprawnienia trenera I i II stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.   

Zdobywała doświadczenie pracując w międzynarodowej korporacji z sektora bankowego, w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, a także jako członek zarządu firmy doradczej świadczącej usługi konsultingowe oraz specjalista w zakresie nowoczesnych rozwiązań podnoszących efektywność, komfort pracy i zaangażowanie pracowników.

Prowadzi szkolenia w oparciu o aktywne metody uczenia się dorosłych, w tym cykl Kolba oraz proces grupowy. W ramach projektów szkoleniowych przeprowadza diagnozę potrzeb szkoleniowych z wykorzystaniem metodologii IPA (Importance-Performance Analysis), kompleksową ewaluację w oparciu o Nowy Model Kirkpatricka (także z rozszerzeniem Phillipsa z badaniem zwrotu z inwestycji). Stosuje narzędzia podnoszące efektywność biznesową szkoleń.

Trener zatwierdzony przez KPRM oraz ekspert KPRM w zakresie tworzenia i wdrażania standardów zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej.

Kluczowe kwalifikacje:

  • Doświadczenie w kilkuset projektach w zakresie projektowania oraz wdrażania systemów zarządzania rozwojem i dobrostanem pracowników
  • Analityk HR, w tym analiza efektywności projektów rozwojowych
  • Praca w nurcie Evidence Based HRM (zarządzanie oparte na faktach)
  • Trener Szkoły Trenerów, coach
  • Kotrener treningu interpersonalnego w oparciu o proces grupowy
  • Akredytowany praktyk PRISM Brain Mapping i osoba prowadząca szkolenia certyfikacyjne
  • Certyfikowany asesor International Task Force on Assessment Center Guidelines

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy/zamieszkania. Wymagania: komputer/tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

690,00 zł + 23% VAT = 848,70 zł brutto

690,00 zł + VAT zw = 690,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Współpracujemy z hotelami:

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 179 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 204 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 250 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 287 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 350 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/

Parking hotelowy płatny dodatkowo - 60 zł za dobę

Zapisz się do newslettera

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje na temat naszej oferty szkoleniowej?
Zapisz się na nasz newsletter

Nie znalazłeś szkolenia dla siebie?

Napisz jaka tematyka Cię interesuje. Pomożemy Ci znaleźć szkolenie odpowiadające Twoim potrzebom.