Spedycja i transport morski – konosament, kontenery, koszty transportu morskiego
Szkolenie 1-dniowe
Szkolenie z transportu morskiego obejmuje m.in. zagadnienia: rola spedytora w organizacji transportu morskiego, podstawowe pojęcia w transporcie morskim, konosament i inne dokumenty, koszty transportu morskiego, szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie.
Opis szkolenia
Cele szkolenia:
Udział w szkoleniu pozwoli na zdobycie, uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy uczestników na temat:
- prawa regulującego przewozy morskie oraz umowę spedycji
- specyficznych dokumentów stosowanych w transporcie morskim
- zabezpieczenia swoich interesów w stosunku do spedytora i przewoźnika morskiego
- procedur reklamacyjnych
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Szkolenie będzie pomocne w zdobyciu praktycznych umiejętności i kompetencji w zakresie:
-
prawidłowego wyboru spedytora i przewoźnika morskiego
-
posługiwania się dokumentami stosowanymi w transporcie morskim
-
zachowania się w przypadku ubytku, uszkodzenia czy utraty towaru w czasie transportu morskiego
Adresaci szkolenia:
-
osoby odpowiadające w przedsiębiorstwie za współpracę z przewoźnikami i spedytorami, w szczególności z działów transportu, logistyki, handlu, zakupów, sprzedaży
-
pracownicy firm przewozowych w transporcie morskim i multimodalnym
-
pracownicy firm spedycyjnych zajmujących się transportem morskim i multimodalnym
Metody szkoleniowe:
Wykład z prezentacją multimedialną, odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości i analizowanie przykładów
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Rola spedytora w organizacji transportu morskiego
- istota umowy spedycji, prawa i obowiązki spedytora
- różnica miedzy umową spedycji a umową przewozu
- „instrukcja wysyłkowa”, doradztwo, ważne obowiązki spedytora
- kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik i dlaczego nie jest to dobre rozwiązanie
- wynagrodzenie spedytora to „prowizja spedytorska”, nie „za przewóz” czy „za transport”
- obowiązek spedytora rozliczenia się ze zlecenia i ujawnienie wynagrodzenia przewoźnika
- Podstawowe pojęcia w transporcie morskim
- jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską
- przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski
- wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper
- agent, makler, FCL/LCL i wiele innych
- żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe
- przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi" (przewozy drobnicowe - LCL)
- problem „rolowania” kontenerów
- Konosament i inne dokumenty
- wystawianie konosamentu i jak czytać konosament (omówienie poszczególnych rubryk)
- rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board, received for shipment), konosament multimodalny
- Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament
- rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe)
- prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów
- Koszty transportu morskiego
- koszty transportu w żegludze liniowej
- stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF, congestion, inne koszty portowe, THC, demurrage, detention, storage, inne
- Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie
- przesłanki zwalniające przewoźnika od konieczności wypłaty odszkodowania
- ograniczenia co do wysokości odszkodowania za ładunek w transporcie morskim
- awaria wspólna (general average) i szczególna (partucular average)
- ubezpieczenie ładunku, czyli CARGO
- reklamacje do przewoźnika morskiego: forma, terminy, osoba uprawniona
- Podsumowanie, pytania i odpowiedzi
Wykładowca
Niezależny ekspert w zakresie spedycji międzynarodowej i transportu, konsultant i trener. Doświadczenie zdobył pracując dla wielu polskich i zagranicznych spedytorów, m.in. w Zarządzie Portu Gdynia, C.Hartwig Warszawa, a także jako przedstawiciel na Polskę koncernu logistycznego Geologistics Corp.
Jest absolwentem Wydziału Ekonomiki Transportu Uniwersytetu Gdańskiego, ukończył wiele szkoleń i kursów min. we Francuskim Instytucie Zarządzania.
Szkolenia, które prowadzi, są bardzo wysoko oceniane przez słuchaczy. Uczestnicy cenią sobie żywy sposób prowadzenia zajęć, szeroką wiedzę i doświadczenie trenera, a także gotowość do udzielania odpowiedzi na pytania. Podczas zajęć wykładowca przekazuje liczne wskazówki praktyczne w oparciu o własne doświadczenia zawodowe, a także podaje przykłady rozwiązań do zastosowania.
Miejsce
Miejsce realizacji szkolenia wskazane jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane ONLINE, stacjonarnie (w sali szkoleniowej) lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy. Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
- Współpracujemy z 4 hotelami.
- W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
- Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
- Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem